Nie zawsze koszty oznaczają po prostu cenę, a korzyści nie muszą oznaczać wyłącznie bezpośredniej realizacji podstawowego celu, ale być może większej ich liczby, w tym celów społecznych – ważnych dla lokalnej społeczności.
Manifest Ekonomii Społecznej

Przedsiębiorstwo społeczne. Antologia kluczowych tekstów
Autor: WYGNAŃSKI J. J. (RED.)
Rok wydania: 2008
Słowa kluczowe: PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE | TEORIA
Książka przybliża wątki debaty na temat ekonomii społecznej, a w szczególności koncepcji przedsiębiorstwa społecznego. Zawiera też wiele perspektyw podejścia do tego podmiotu.

Część tekstów poświęconych jest otoczeniu przedsiębiorstwa, pozostałe analizują jego cechy konstytutywne. Publikacja podzielona jest na trzy części. Część pierwsza zawiera teksty opisujące rozwój przedsiębiorstw społecznych w perspektywie historycznej i instytucjonalnej. Dowiemy się z niej m.in. jakie różnice zachodzą w rozwoju przedsiębiorstw w Europie i Stanach Zjednoczonych. Druga część poświęcona jest cechom wyróżniającym przedsiębiorstwa społeczne. Dowiemy się o sposobach ich  funkcjonowania i formach instytucjonalnych. Artykuły zamieszczone w trzeciej części omawiają kompleksowe połączenie różnych źródeł zasobów, z których korzystają przedsiębiorstwa społeczne. Autorami tekstów są wybitni specjaliści w dziedzinie ekonomii społecznej, wśród nich: Carlo Borzaga, Kim Alter, Jacques Defourny i Louis Favreau.

Książka dostępna jest w wersji papierowej. Wszystkich, którzy chcieliby zamówić publikację, prosimy o kontakt na adres:

KOMENTARZE (0) / DODAJ KOMENTARZ