Środowisko biznesu nie ma powodu, aby traktować ekonomię społeczną, jako źródło zagrożeń, przeciwnie – może być ona uzupełnieniem jego własnych działań i partnerem dla wspólnych przedsięwzięć.
Manifest Ekonomii Społecznej

Kierunek innowacje społeczne - zaproszenie na konferencję
REDAKCJA PORTALU EKONOMIASPOLECZNA.PL
aktualizacja: 15.11.2013
Magazyn „CR Navigator” oraz firma GoodBrand & Company zapraszają na wyjątkowe spotkanie poświęcone zagadnieniu innowacji społecznych – konferencję „Innowacje społeczne. Nowe otwarcie”, która w dniach 28–29 listopada odbędzie się w Warszawie.

Innowacje społeczne zyskują na znaczeniu. Są one skutecznym narzędziem sprzyjającym wprowadzaniu zmiany społecznej, po które coraz częściej sięgają przedstawiciele wszystkich sektorów gospodarki. Dostrzegalny globalny trend, stawia przed nami pytanie czy innowacje społeczne to nowy wymiar odpowiedzialności społecznej, który w przyszłości zastąpi dotychczasowe dobre praktyki w tej dziedzinie?

Pod pojęciem innowacyjności społecznej kryją się produkty, usługi, przedsięwzięcia i organizacje, które adresują dotychczas niezaspokojone potrzeby społeczne i przyczyniają się do rozwiązania istotnych społecznych problemów. Ich celem jest przede wszystkim poprawa jakości życia społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem tych grup i obszarów, w których istnieje rzeczywista potrzeba innowacyjnych rozwiązań i podejmowania nowych inicjatyw społecznych.

Jednocześnie są to rozwiązania, których efektywność biznesowa i model funkcjonowania pozwalają na osiąganie korzyści ekonomicznych.

Nowe spojrzenie biznesu na współpracę, szukanie wartości dodanej dzięki angażowaniu różnych grup interesariuszy jest istotną zmianą, która wspiera innowacje społeczne. Dialog społeczny, otwierający nowe perspektywy przed jego uczestnikami, prowadzący do porozumienia często diametralnie różnych stron jest bardzo pomocnym narzędziem w tym procesie. W efekcie pojawiają się wspólnie wypracowane rozwiązania poprawiające jakość życia, odpowiadające na problemy społeczne – mówi Marzena Strzelczak, Pełnomocnik Zarządu ds. Strategii CSR, PGNi

Konferencja „Innowacje społeczne. Nowe otwarcie”

Zagadnienia związane z tematem innowacyjności społecznej będą przedmiotem dwudniowej konferencji „Innowacje społeczne. Nowe otwarcie”, organizowanej przez magazyn CR Navigator, która w dniach 28-29 listopada odbędzie w Warszawie. Celem wydarzenia jest pokazanie siły tkwiącej w innowacyjności społecznej, jej wielowymiarowości, a przede wszystkim korzyści jakie inwestowanie w innowacje społeczne daje biznesowi i pozostałym sektorom.

Organizatorzy wydarzenia razem z zaproszonymi goścmi chcą zastanowić się nad przyszłością odpowiedzialności biznesu i tzw. nowym otwarciem tej dziedziny, w którym kluczową rolę będą odgrywały innowacje społeczne i inkluzywność biznesu.

Do udziału w konferencji w roli prelegentów zaproszeni zostali najlepsi eksperci w dziedzinie innowacyjności społecznej w Europie m.in.: Kuba Wygnański z Pracowni Badań i Innowacji Społecznych STOCZNIA, Gorka Espiau współpracujący z Social Innovation Exchange, miastem Bilabo i organizacją ALC oraz Vincenzo Di Maria reprezentujący organizację commonground i sieć HUB Syrakuzy.

Podczas wydarzenia prelegenci zaprezentują najlepsze praktyki w dziedzinie innowacji społecznych, a w czasie warsztatów podpowiedzą jak tworzyć innowacje, gdzie szukać pomysłów i inspiracji, jak definiować korzyści biznesowe i społeczne, jak tworzyć stabilne partnerstwa, a także jak dzięki inwestycjom w innowacje społeczne zbudować istotną przewagę konkurencyjną.

– Innowacje społeczne to pojęcia coraz częściej odmieniane przez wszystkie przypadki. Wielu upatruje w nich realną szansę na poprawę jakości życia społeczności, niewielu wie jak tę realną szansę przekuć na działanie, które przyniesie długotrwałe efekty. – mówi Paweł Niziński, wydawca magazynu „CR Navigator”, CEO Goodbrand CEE.

– Nasi prelegenci to ludzie, którzy żyją innowacjami społecznymi, którzy pracują w tym obszarze zarówno na poziomie idei jak i na poziomie praktyki. To ludzie, którzy współtworzyli innowacje, wdrażali je i byli świadkami ich efektów. Widzieli co się sprawdza, co kuleje, jakie są kluczowe bariery zarówno na etapie projektowania innowacji, jak i na etapie ich wdrażania i co może przynieść największe korzyści – dodaje Niziński.

Wydarzenie potrwa dwa dni. 28 listopada planowana jest otwarta konferencja, a dzień później – warsztaty z zakresu praktycznego zastosowania innowacji społecznych – odpowiadania na potrzeby w sposób społecznie, merytorycznie i ekonomicznie uzasadniony prowadzone przez prelegentów konferencji.

Szczegółowe informacje nt. wydarzenia: http://www.crnavigator.com/innowacje_spoleczne.html

Zgłoszenia należy przesyłać na adres

Organizatorem wydarzenia jest magazyn CR Navigator oraz firma Goodbrand & Company Polska.

Partnerem Strategicznym wydarzenia jest PGNiG. Partnerem wydarzenia jest firma Siemens.

Swojego wsparcia przy organizacji konferencji udziela również Pracownia Badań i Innowacji Społecznych STOCZNIA.

Patroni medialni wydarzenia: proto.pl, audycja BIZON – biznes odpowiedzialny i nowoczesny, ekonomiaspoleczna.pl, kampaniespoleczne.pl.

Artykuł pochodzi z portalungo.pl

PRZEŚLIJ ZNAJOMEMU | DO DRUKU
KOMENTARZE (0) / DODAJ KOMENTARZ